5 اکتبر 2022- تحقیقات جدید منتشر شده در مجله انجمن سالمندان آمریکا نشان می‌دهد که "تاب‌آوری روان‌شناختی یا psychological resilience" به معنای داشتن نگرش‌ها و رفتارهایی که به افراد کمک می‌کند پس از چالش‌های استرس‌زا بهبود یابند، ممکن است به افراد مسن مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند کمتر بستری شوند، عملکرد فیزیکی بهتری داشته باشند و ناتوانی کمتری را تجربه کنند، کیفیت ذهنی بهتری در زندگی داشته باشند و احتمال نحیف شدن آنها کمتر گردد.

در این مطالعه، 3199 شرکت‌کننده حضور داشتند که برای بیش از 14 سال تحت نظارت قرار گرفتند، ارتباط تاب‌آوری با برخی از معیارها - قدرت گرفتن و ناتوانی گزارش‌شده توسط خود فرد- در طی سابقه ی بستری اخیر آنها در بیمارستان متفاوت بود و نتایج نشان داد که برخی از ارتباط‌ها ممکن است بر اساس نژاد/ قومیت متفاوت باشد.

پرفسور KayLoni L. Olson، سرپرست این تیم تحقیق از دانشکده پزشکی وارن آلپرت در دانشگاه براون، گفت: این مطالعه نشان می دهد که افرادی که از نظر روانی انعطاف پذیر هستند، نگرانی های کمتری را در ارتباط با افزایش سن گزارش می کنند. این مطالعه مقدماتی است اما به نقش بالقوه تاب‌آوری روانی در کمک به افراد برای داشتن وضعیت روحی و جسمی بهتر اشاره می‌کند که در نهایت می‌تواند سال‌های آخر زندگی آنها را افزایش دهد.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2022-10-attitudes-behaviors-response-stress-impact.html